معرفی کاپ یکبار مصرف بادکش گرم

معرفی کاپ یکبار مصرف بادکش گرم

مقدمه:

یکی از روشهای درمان که ریشه طولاتی در فرهنگ و تاریخ مردم با تمدن قدیمی دنیا دارد، طب سنتی است که در بخشهای مختلف دنیا به اسمهای مختفی خوانده می شود.

امروزه در سطح دنیا، کشورهای مختلف اقدام به استفاده از طب سنتی خود در کنار طب جدید و یا در تلفیق با طب جدید، در درمان بیماری ها می نمایند.

اما یکی از معضلات استفاده از طب سنتی، عدم وجود استانداردهای مشخص در استفاده از این طب در روشها و ابزارها می باشد لذا کشورهای دارای طب سنتی بومی، به سرعت در راستای استاندارد سازی ابزارهای مصرفی، روشها و … در طب سنتی خود اقدام نموده اند.

یکی از روشهای قدیمی در درمان با طب سنتی، استفاده از بادکش درمانی با حرارت آتش می باشد.

در ایران عزیز ما، متخصصین طب سنتی طی سالهای گذشته، اقدام به استاندارد سازی روشهای بادکش گذاری نموده اند و اندیکاسیون های مختلف برای درمان بیماریها در استفاده از این روش درمانی را تدوین نموده اند؛ امّا متأسفانه در استفاده از این روشها، ابزار استانداردی طی این سالها تولید نشده بود، لذا در تمامی مراکز درمانی طب سنتی در ایران، برای بادکش گذاری از استکانهای چایخوری! استفاده می شد و البته هنوز هم می شود.

از طرفی عدم وجود ابزارهای استاندارد، یکی از مسائلی است که عدم رغبت سیستم بهاشت و درمان رسمی کشور به توسعه این طب را موجب شده است.

معضلات موجود:

استفاده از لیوان چایخوری یا ابزارهای غیر استاندارد دیگر بعنوان ابزار بادکش گرم، مراکز طب سنتی را دچار معضلات و مشکلات مختلفی نموده است و بعضاً هزینه های جانبی فراوانی را به این مراکز تحمیل نموده است. از جمله این معضلات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شکستن استکانهای شیشه ای چایخوری و نیاز به جایگزین نمودن آنها
  • احتمال لب پر شدن استکانها که بعضاً دیده شده آسیبهایی را به پوست بیمار وارد نموده است
  • نیاز مداوم به نظافت در استفاده برای هر بیمار که موجب شده است یا اصل نظافت در بسیاری از مراکز نادیده گرفته شود و یا مراکز متعهد به این نظافت، نیروی کاری را منحصراً برای این موضوع استخدام نموده اند.
  • ….
ابزارهای غیر استاندارد در بادکش گرم

رفع معضل:

ما در مجموعه تولیدی حبیبی با پشتوانه نزدیک به 15 سال آشنایی با طب سنتی و مزایا و مشکلات آن، اقدام به طراحی و تولید قطعه ابزاری ویژه ای در رابطه با همین معضل پیش گفته نموده ایم به نام “کاپ یکبار مصرف بادکش گرم” و مدعی هستیم که با این ابزار، معضلات پیش گفته در رابطه با ابزارهای مورد استفاده در بادکش گرم بکلی مرتفع خواهد شد و این روش درمانی در بخش ابزار به استانداردهای خود بیش از پیش نزدیک شده است.

معرفی کاپ:

کاپ یکبار مصرف بادکش گرم، با افتخار، برای اولین بار در ایران و جهان طراحی و تولید شده است.

در ادامه با ویژگی های ظاهری این کاپ کمی آشنا می شویم:

شکل ظاهر:

پس از  مشورت های فراوان با متخصصین طب سنتی و کارشناسان فنی مرتبط با طراحی صنعتی و …، شکل ظاهری کاپ ها به شکل استوانه ای گنبدی سقف با ارتفاع و قطر دهانه محاسبه شده حاضر طراحی گردید.

کاپ یکبارمصرف بادکش گرم
ارتفاع کاپها:

ارتفاع این کاپ ها 7 سانتیمتر می باشد. با بررسی های اجام شده این ارتفاع جهت میزان هواگیری و مکش در فشار معکوس هنگام بادکش گذاری، بسیار مناسب می باشد.

بدنه این کاپ از بالا به سقفی گنبدی شکل و از پایین به لبه های بهینه سازی شده منتهی می گردد.

سقف گنبدی کاپ:

سقف گنبدی کاپ ها موجب می گردد تا هم هوای گرم داخل کاپ که ناشی از سوختن هوای داخل آن می باشد بطور یکنواخت به بدن بیمار منتقل گردد و هم فشار معکوس داخل کاپ ها، مکشی یکسان را نسبت به تمام نقاط پوست که زیر کاپ قرار دارد ایجاد می کند.

دهانه کاپ:

کاپ یکبار مصرف بادکش گرم تولیدی ما دارای دهانه ای به قطر 6.5 سانتیمتر می باشد. این قطر باعث پخش یکسان حرارت و نفوذ آن به زیر پوست بصورت یکسان می گردد.

کاپ یکبارمصرف بادکش گرم

هچنین این قطر باعث شده که کاپ تولیدی، برای بیش از 90% بیماران و مراجعین و مصرف کنندگان این کاپ ها مناسب باشد و استفاده از این کاپ ها را در نقاط مختلف بدن تسهیل نموده است.

لبه ای زیرین کاپ:

لبه های زیرین کاپ که با بدن بیمار در تماس می باشد، دارای فِر ریزی به سمت بیرون می باشد که نرمی خاصی را در این بخش موجب شده است. در حقیقت بیمار در هنگام تماس کاپ با بدن، هیچ گونه زبری و سختی ای را احساس نمی کند.

همچنین این لبه های گرد و منحنی موجب شده تا کاپ در هنگام انجام بادکش لغزان، به راحتی و نرمی بر روی بدن بیمار بلغزد.

لیوان یکبار مصرف بادکش گرم

جنس کاپها:

پلی استایرن یک هیدروکربن طویل زنجیر است که در آن مراکز متغیر کربنی به گروه‌های فنیل (نامی که به بنزن حلقه‌ای داده می‌شود) متصل هستند. فرمول شیمیایی پلی استایرن n(C8H8) می‌باشد؛ این ماده حاوی موله‌های عناصر شیمایی کربنی و هیدروژن می‌باشد.

ویژگی‌های ماده توسط جذب کوتاه مدت وان در والسی بین زنجیرهای پلیمری تعیین می‌شود. از آنجایی که مولکول‌ها هیدروکربن‌های بلند-زنجیری هستند که از هزاران اتم تشکیل می‌شوند، نیروی کششی کلی بین مولکول‌ها بزرگ می‌باشد. هنگام حرارت دادن (یا به سرعت بدشکل شدن به علت ترکیب با ویژگی‌های ویسکوالاستیک viscoelastic و عایق حرارتی) زنجیره‌ها سازگاری بیشتری بدست آورده و از کنار یکدیگر سر می‌خورند. این سستی بین مولکولی (در مقابل قدرت بالای بین مولکولی به علت استقامت هیدروکربنی) حالت انعطاف‌پذیری و کشسانی به این ماده می‌دهد. پلی استایرن ها به چند گروه تقسیم می شوند : پلی استایرن معمولی، پلی استایرن مقاوم، پلی استایرن انبساطی و پلی استایرن اکسترود شده.

در تولید لیوان یکبار مصرف بادکش گرم از پلی استایرن معمولی استفاده شده است. پلی استایرن معمولی (GPPS) جهت مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای خواص نظیر مقاومت خوب در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب و سیالیت خوبی درهنگام فرایند می باشد.

پلی استایرن معمولی

از پلی استایرن معمولی در تولید ظروف یک بار مصرف خاص، وسایل الکترونیکی، بدنه ساعت، بخش هایی از بدنه تلویزیون و رادیو، لوازم ورزشی، اسباب بازی ها، عایق برودتی در بدنه یخچال‌ها، فریزرها و وسایل خانگی و همچنین در کاپ یکبار مصرف بادکش گرم استفاده می شود.

ثبت حقوقی کاپها:

کاپ بادکش گرم حبیبی، با شماره  102836 در مراکز مرتبط با موضوع تولید، ثبت گردیده است و دارای پشتیبانی حقوقی می باشد. لذا تولید کننده انحصاری و فروشنده این کاپها در سراسر ایران تولیدی حبیبی و مراکز طرف قرارداد این تولیدی می باشند.

نحوه فروش محصول:

فروش کاپها در فضای مجازی بصورت انحصاری از طریق فروشگاه اینترنتی و پایگاه علمی طب شیعه و کانالهای مرتبط با این وبسایت در شبکه های اجتماعی انجام می پذیرد.

در صورت نیاز مشتریان عزیز می توانند بصورت تلفنی و مستقیم با ارتباط با تولیدی حبیبی از طریق صفحه تماس با ما همین وبسایت، اقدام به خرید این محصول نمایند.

فروش در نمایندگی ها در نقاط مختلف ایران، تنها در صورتی مورد تایید و مجاز است که مشخصات نماینده در این وبسایت درج شده باشد.

سخن پایانی:

و سخن پایانی اینکه، در راستای ارتقاء طب عزیز سنتی و اسلامی، حرکت به سمت استفاده از ابزارهای استاندارد، کمک شایانی به رشد این طب در وضعیت امروز کشور عزیز ما و سطح جهان خواهد نمود.

اما رسیدن به نقطه مطلوب، نیاز به همدلی فعالان این طب در گسترش فرهنگ استفاده از ابزارهای نو و گذر از نگاه کهنه به طب سنتی و بروز نمودن و انطباق ان با شرایط و خواست امروز می باشد.

تصور بفرمایید اگر بجای استفاده از لیوان یکبار مصرف حجامت همچنان از شاخ گاو و ابزارهای سنتی دیگر جهت انجام خونگیری استفاده می شد!!! وضع طب سنتی و میزان اقبال مردم به این طب امروز در چه سطحی بود؟

همین وضع در رابطه با بخشهای مختلف درمان در طب سنتی از جمله بادکش درمانی وجود دارد.

“امید است با همدلی و همیاری، شاهد روند رو به رشد بیش از پیش این طب باشیم”

با افتخار عرض می کنم …

کاپ بادکش گرم از نظر گستردگی استفاده و قدرت تسهیل کنندگی اقدامات در روشهای درمانی، یک ابزار کم نظیر است.

“امیدوارم بزودی شاهد استفاده از این کاپ ها در سرتاسر ایران باشیم”

مجتبی حبیبیمدیر عامل مجموعه تولیدی حبیبی و وبسایت طب شیعه

اینجا جای نظرات شماست

نظراتتان را با ما اینجا در میان بگذارید

نام شمانام مرکز درمانی شما
https://tebshia.com/?p=4124